Görselin amacını nasıl açıklayacağınızı öğrenin(yeni sekmede açılır).
62 okunma

BEŞİKTAŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİMDE BASKILAR BİTMİYOR..

31 Ekim 2016 18:49
0

BEĞENDİM

Beşiktaş Milli Eğitim müdürlüğünde ilçe müdürünün görüşünden olmayanlara zulümler bitmek bilmiyor.. Hastalığı nedeniyle   hastaneye gidenlere görülmemiş muameleler yapılıyor. İdarenin dünya görüşüne yakın bazı memurlar kendi dairelerini kiraya vererek 10 yıldır kuruma ait müştemilatlarda bedelsiz oturuyorlar. İlçe Milli Eğitim Müdürü Önder ARPACI ve Şube Müdürü Şükrü KOÇ’un yaptığı iş bilmez ve ayrımcı uygulamalarından etkilenen kurumdaki karşıt görüşlü personel arasında hizipleşmelerin olduğu hatta ve hatta bu hizipleşmelerin kurum dışına taşarak fiziki kavgalara neden olduğu,tırmanan olaylar nedeniyle daha büyük istenmeyen olayların olabileceği endişesinin hakim olduğu,tabiri caizse sinirlerin yay gibi gerildiği,müdürlükte aşırı gergin bir kurumsal iklimin hakim olduğu bilgisine ulaşılmıştır.

 

BURADAN İSTANBUL İL MİLLİ EĞİTİM

MÜDÜRLÜĞÜ, İSTANBUL VALİLİĞİ VE MİLLİ

EĞİTİM BAKANLIĞI  YETKİLİLERİNİ UYARMAK İSTİYORUZ !..

 

Devletin eğitim kurumlarının bağlı olduğu İstanbul da vitrin niteliğindeki Etiler/Ulus mahallesinin göbeğinde yer alan Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde yaşanan olaylara daha fazla vakit kaybedilmeden derhal el atılması  ve yaşanabilecek olası istenmeyen olayların önlenmek için gereğini yapmaları, olayların bu safhaya gelmesinde başrol oynayan daha önce sadece okul idareciliği ve yardımcılığı yapmış olan tecrübesiz ve idareci yeteneğinden yoksun İlçe Milli Eğitim Müdürü ve Şube Müdürü Şükrü KOÇ’un gerekirse görevden el çektirilmesi gerekmektedir.

 

Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürü Önder ARPACI  ve Şube Müdürü Şükrü KOÇ ‘un kurumda görev yapan değişik ve kendisine ters görüşlü personele sistemli şekilde mobbing uyguladığına dair gazetemize ihbarlar gelmektedir. Şöyle ki; 2015 Ağustos ayında Amasya’dan Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne atanan  Muharrem ERDAL’a, alevi kökenli Şef Nimet ER’e ve kurumda şef olarak görev yapan Eğitim Sen sendikasına mensup olan Murat GÖRER’e yapılanlar tabiri caizse pişmiş tavuğun başına gelmemiştir.

 

Yapılan ihbarlar ve şikayetler kurumda çalışan personeller arasında bir hayli huzursuzluklar yaratırken, yaşanan olayların gazetemize kadar intikal etmesine neden olmaktadır. Beşiktaş İlçe Milli Eğitim müdürlüğünde meydana gelen ve yaşananları aşağıda açıklıyor ve yetkilileri insani, vicdani ve yasal sorululuklarını yerine getirmeye davet ediyoruz..

 

1-Muharrem ERDAL isimli memura kuruma ilk atandığı gün Şube Müdürü Şükrü KOÇ tarafından kendisine “Sen  Eğitim senliler ile nasıl uyuşuyorsun” denilerek sendikal ayrımcılık yaptığını açıkça ortaya koymuştur.

 

2-Daha sonra Muharrem ERDAL isimli memur önce müdürlükteki Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Bölümünde görevlendirildi.

 

3-Burada 10 gün çalışan Muharrem ERDAL isimli memur bu bölümden alınarak Evrak kayıt bölümüne verilerek kendine   memur muamelesi değil, adeta zulüm yapılmıştır.

 

4-Muharrem ERDAL burada bir hafta çalıştıktan sonra isteği dışında, haber verilmeden  İçişleri Bakanlığına bağlı Beşiktaş Göç İdaresi Birimine görevlendirildi. Muharrem ERDAL isimli memur Beşiktaş Kaymakamlığına dilekçe vererek, ayrıca Beşiktaş Kaymakamı Abdullah KALKAN ile makamında görüşerek bu atamaya itiraz etti. Buna rağmen görevlendirme iptal edilmedi.

 

5-Beşiktaş Kaymakamı ile görüşmesinden sonuç alamayan Muharrem ERDAL,  bu sefer de İstanbul Vali Yardımcısı A.Hamdi USTA ile görüşerek dilekçe verince. İyi bir idareci olan  İstanbul Vali Yardımcısı  Ahmet Hamdi USTA hukuksuz olan bu görevlendirmeyi iptal edince Muharrem ERDAL  Beşiktaş İlçe Milli Eğitimdeki görevinin başına geriye döndü.

 

6- Beşiktaş ilçe milli eğitimde görevi başına dönen Muharrem ERDAL  daha göreve başladığı gün kurumdaki  bazı yöneticiler tarafından kendisine “Sen hakkını ararsan Vali  Yardımcısı ile görüşürsen bizde boş durmayız  seni temizlik işine veriyoruz” denilerek adeta intikam amaçlı cezalandırılmıştır.

 

7-Temizlik işlerine verilen Muharrem ERDAL sesini çıkarmadan bu işi de hakkıyla yaparken hakkında  yıldırmak amaçlı   tutanaklar tutulup kendisine olmadık baskılar uygulanmıştır. Bütün bu baskılara daha fazla dayanamayan memur   Muharrem ERDAL çareyi İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğüne atanma da bulmuştur..

 

 8-Muharrem ERDAL kendisine  ve kurumda görev yapan diğer bazı personele yapılan ayrımcı uygulamalar ve baskılar nedeniyle Milli Eğitim Bakanlığına şikayet dilekçesi verince soruşturma başlatılmış olup, bu soruşturma halan devam etmektedir. Biz de YÖN Gazetesi olarak bu soruşturmanın objektif yürütülüp yürütülmediğini sorumluların cezalandırılıp cezalandırılmadığının yakından takipçisi olacağız ve kamu oyu ile paylaşacağız..

 

9- Kendisine mobbing uygulanan bir başka alevi kökenli personel Nimet ER ise kendisine yapılan ayrımcı muamelelere daha fazla dayanamayarak çalışmaya ihtiyacı olduğu halde adeta kaçarcasına emekli olmak zorunda kalmıştır.

 

10-Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürü Önder ARPACI ve Şube Müdürü  Şükrü KOÇ’un kurumda personel arasında görüş ayrılığı yapmış olduğu baskı ve yıldırma hareketlerinin bir diğer örneği de bu kurumda görev yapan ŞEF Murat GÖRER ’le ilgili..

 

11-2015 Ocak ayında Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünde Strateji Geliştirme Bölümünde şef olarak görev yapan ve yasal olarak yönetici vasfı taşıyan Murat GÖRER uzun  süre müdürlükte bir odanın kapının girişine konulan bir masada çalıştırılarak bilinçli şekilde  itibarsızlaştırılmıştır. Adeta köle muamelesine tabi tutulmuştur.

 

12-İlçe Milli Eğitim Müdürü Önder ARPACI tarafından dışlanan adeta izole edilen, kendisiyle konuşulmayan hizmete dair istek ve talimatlar bile bölüm şefinden değil de emrindeki memurlardan istenerek itibarsızlaştırılan Şef Murat GÖRER’in kendisine yapılan bu muamelelere bir türlü anlam veremediği, sürekli baskı altında tutularak adeta sabır küpüne döndürüldüğü bilgisine ulaşılmıştır.

 

13-Kendisine yapılan bu onur kırıcı muameleye rağmen burada görevini büyük bir disiplin içerisinde yürüten Şef Murat GÖRER bir süre sonra kendisine haber bile verilmeden bu bölümden alınıp Özel Kurumlar Bölümüne verilen şef; buna rağmen  “amirlerimin bir bildiği vardır” diyerek sesini çıkarmamış görevine devam etmiştir.

 

14-Bu bölümde görevine devam eden Murat GÖRER isimli şef aradan 3 ay geçmeden bu  sefer bu bölümden de alınarak adeta gezgin bir  joker gibi İnşaat Emlak Bölümüne verildi.

 

15-İnşaat Emlak  ve Bilgi İşlem Bölümü Şefi Murat GÖRER sorgusuz sualsiz , hatta bölümün şube müdürünün bile haberi olmadan dördüncü kez bölümü değiştirilerek,bu sefer  başka bir bölüme görevlendirilmiştir.

16-Yapılan hukuksuz ve ayrımcı işlemlerden sabrı taşan ve  onuru  ile oynanan  aynı zamanda Kamu Şefleri  Derneği İstanbul İl Başkanlığı görevini de yürüten Murat GÖRER kendisine yapılan bu sistemli mobbing uygulamaları nedeniyle   Milli Eğitim Bakanlığına şikayet dilekçesi vermek zorunda kalmıştır.

 

17-Murat GÖRER isimli şefin   Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürü Önder  ARPACI ve Şube Müdürü Şükrü KOÇ hakkında verdiği şikayet dilekçesi üzerine İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından   başlatılan soruşturma halen devam etmektedir.

 

18-Kendisine yapılan  baskı ve hukuk dışı uygulamalar nedeniyle şikayet etmek zorunda bırakılan Şef Murat GÖRER’e uygulanan mobbing bununla da sınırlı kalmamıştır.

 

19-Kurumda çalışan bazı iktidar yanlısı personel tarafından Şef Murat GÖRER hakkında itibarsızlaştırmak  amacıyla asılsız dedikodular çıkarılmış, Şef Murat GÖRER manevi tazminat davası açmak üzere olduğu sırada ise kendisine iftira attığını itiraf eden bu iktidar yanlısı personel Şef Murat GÖRER’ den amirlerinin huzurunda özür dileyerek kendisine iftira attıklarını itiraf etmişlerdir. Ancak kendisi hakkında çıkarılan dedikodu ve iftiralara maruz kalan ve idare tarafından asılsız isnatlara karşı korunmayan Şef Murat GÖRER’ in çalışma motivasyonu dahi kaybettirilmiştir.

 

20-İlçe Milli Eğitim Müdürü Önder ARPACI tarafından şef Murat GÖRER’e yapılan mobbing uygulamasının son örneği ise hastalığı nedeniyle hastaneye giden personele döndükten sonra yazı yazdırılarak  ”Öğlene kadar nerede  olduğu” nun sorulmasıdır. Milli Eğitim Bakanlığının ayakta tedavi işlemlerine dair 2010/41 Sayılı Genelgesi dahilinde birim amirine bilgi vererek hastaneye giden ve tedavisi bittikten sonra kuruma dönen Murat GÖRER’e hiç kimseye yapılmayan bir işlem yapılarak “Nerede olduğunun bildirilmesi” istenerek bir kere daha anlamsız ve   ayrımcı bir uygulama yapılmıştır.

 

21-Kendi görev yaptığı bölümün disiplin ve birim amiri tarafından sevilen ve çalışmaları nedeniyle  her fırsatta takdir edilen Şef Murat GÖRER’e Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürü Önder ARPACI ve Şube Müdürü Şükrü KOÇ tarafından nedeni açıklanamaz şekilde mobbing uygulanmasına devam edilmektedir..

 

22-Eğitim Sen sendikasının üyesi ve  İşyeri Temsilcisi olan ayrıca Kamu Şefleri Derneği İstanbul İl Başkanı olan Murat GÖRER isimli şefe yapılan  hukuk dışı uygulamalar nedeniyle KAMU ŞEFLERİ DERNEĞİ GENEL MERKEZİ tarafından daha  fazla  kayıtsız kalınmamış İstanbul Valiliğine yapılan bu mobbing resmi yazıyla bildirilmiştir.

 

Gazetemize ulaşan bilgilerden Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürü Önder ARPACI ile Şube Müdürü Şükrü KOÇ’un kurumu yönetecek bilgi birikimine sahip olmadıkları, Eğitim Sen Sendikasından olan bazı sol düşünceli personele yönelik ayrımcı uygulamaları nedeniyle kurumda huzur ortamının kalmadığı, diğer taraftan kurumda görev yapan iktidar yanlısı Eğitim Bir Sen üyesi bir çok personelin mülkiyeti  kendilerine ait evlerini kiraya vererek  uzun yıllardır Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne ait müştemiliyatlarda oturmasına göz yumulduğu, durumu iyi olmayan personelin ise bu müştemiliyatlardan  hiçbir suretle yararlandırılmadığı bilgisi edinilmiştir.

 

Beşiktaş İlçe Milli Eğitim Müdürü Önder ARPACI ile Şube Müdürü Şükrü KOÇ’un ismini kamuoyu daha önce yazılı basın aracılığıyla İstanbulda’ki okul Müdürlerinin atanması sırasındaki mülakatlardaki komisyonda yer aldıkları sırada  kendi dünya görüşlerinden olmayan okul müdürlerine haksızlık yaparak Eğitim Bir Senli öğretmenlerin kayırılması iddialarının  dava konusu olmasıyla ve Önder ARPACI’nın mevzuat bilgisinin eksikliği nedeniyle “Muhakkik Raporunu İade Ederek”Memurlar Net haber sitesine haber konusu olmasıyla  duymuştu.

 

SONUÇ OLARAK UYARMAK İSTİYORUZ..

 

Şimdi kurum müdürü Önder ARPACI ile şube müdürü Şükrü KOÇ’a sormak gerekiyor. Tabiri caiz ise örnek vererek açıklamak istiyoruz. Bu nedenle de soy isimlerinizi örnek alırsak daha mantıklı olacak ve iyi anlayacaksınız. KOÇ’ lar Arpa yedikçe daha çok beslenir ve güç kazanır. Siz yetkiniz dışına çıktığınız için   bu kadar gücü acaba kimlerden alıyorsunuz? Ama burası devletin bir makamıdır. Babanızın hayvan çiftliği değildir. İki müdür bir araya gelerek görevini hakkaniyet içersinde yapan mahiyetinizdeki memurlara bu kadar zulüm yapmak Arpayı fazla yiyen güçlü KOÇ’ ların zayıflarına boynuz atmasına benzemiyor mu?

 

Orası elbette devletin en önemli kurumlarından biri olan Milli Eğitim Müdürlüğüdür. Yapılan hizmet tarafsız, adil ve diğer resmi kurumlara örnek olmalıdır. Eğitim toplumun lokomotifidir. Eğitim nasıl olursa toplumdaki diğer uygulama da öyle devam eder. Belki bizler bu eleştirimizle sorunları çözmeye gücümüz yetmiyorsa, Anayasal olarak dördüncü güç olan basın olarak bu hukuksuzlukları duyurmak   bizim en  kutsal görevlerimiz arasında yer aldığı için duyurmaktan asla korkmayacağız.

 

KENDİ EVLERİNİ KİRAYA VERMİŞLER

MÜŞTEMİLATLAR BABA EVİ GİBİ İŞGAL

EDİLİYOR.

 

Öte yandan yapılan şikâyetlerden de anlaşıldığı üzere kuruma ait müştemiliyatlar 10 yıldır Önder ARPACI ve Şükrü KOÇ’ un kendi dünya görüşlerinden olan memurların kullanımına verilerek adeta işgal edilerek kayırmacılıkla yandaşlarının oturmaları sağlanmaktadır. Üstelik bu müştemiliyatlarda uzun süreden beri oturan bu memurların kendilerine ait dairelerinin olduğu tarafımızdan yapılan araştırmalara göre tespit edilmiştir.

 

Kendi dairelerini kiraya vererek devletin müştemilatında bedelsiz olarak oturması, ihtiyaç sahibi kira veren diğer memurlara karşı yapılan haksızlık ve ihanet değilmlidir. Yapılan uygulamalar 657. Sayılı Devlet Memurları Kanunundaki  “Tarafsızlık” ilkesine Kamu Konutları Yönetmeliğine ve memur etik anlayışına yakışmayan bir tutum ve davranış olduğundan kurumdaki bu yanlışın derhal düzeltilmesini ve çalışan memurlara insanı davranışlarda bulunmalarını öneriyoruz. Bundan böyle de  bu kurumda yaşananların yakinen takipçisi olacağız..

    En az 10 karakter gerekli


    HIZLI YORUM YAP

    Ziyaretçiler
    Online: 0
    Bugün: 836
    Toplam: 241947

    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.