Bu güzel bir proje fakat, Ordu’da köy isimleri Büyük şehir olduktan sonra mahalle statüsüne döndü. Bütün Belediye il sınırları içersinde Büyükşehir Yasasıyla ahır-kümes yasağı gibi düzenlemelerin artık köyleri de etkileyerek mahalle olduğu için yasaklanmıştı. Bunun bir çok bölgelerde örnekleri olmasına rağmen Büyük Şehir Belediye kanunları gereğince Belediye sınırları içersinde hayvan besleme yasağı bulunmaktadır. Yasak olmasına rağmen devlet vatandaşa hayvanı kendi eliyle dağıtarak teşvik ediyor. Bakalım bu sorun nasıl çözülecek, merak ediyoruz. İthal hayvanlarımız milletimize hayırlı olsun..
Türkiye’nin tarım ve hayvancılık ülkesi olduğunu belirten Vali Balkanlıoğlu, “Ancak biliyorsunuz ve takdir edersiniz ki, dünyada en pahalı eti biz yiyoruz. Hükümet bu sıkıntıları gördüğü için başından beri uğraşıyor, tedbir alıyor. Bugün burada 6.5 trilyonluk tarımsal teşvikin bir bölümündeyiz. Bugün Gülyalı ve Altınordu ilçemizin dağıtımı yapılıyor. Şili’den gelen Angus ve Karavel türü dişi düvelerin dağıtımı için genç çiftçiler müracaatta bulunuyor ve bu müracaatlar değerlendirilerek, her birine 30 bin TL’ye tekabül eden 6 tane dişi düve verildi. Genç arkadaşlarımız bunlara iyi bakarlarsa kendileri için bir hibe olacak. Devletin tarımsal faaliyetin her türüne desteği var aslında. Ahırım yok diyenlere ahırın %50’sini devlet yapıyor. Sadece inek dağıtımı da değil eğer istenirse 40 tane küçükbaş koyun dağıtılıyor. Tavukçuluk yapacağım diyene 500 tane iyi cins damızlık tavuk veriliyor. Malumunuz köylerde nüfus göçü yaşanıyor. Köydekiler şehre gelince köydeki geniş araziler, otlaklar önceden ekonomiye kazandırılırken şimdi geniş alanlarda yağan yağmurlarla insan boyunu geçen otlar büyüyor ve kuruyor heba oluyor. Ekonomiye kazandıramıyoruz. Bu teşvikler sayesinde hayvancılığımız hakkettiği yeri alacaktır. Vatandaşlarımızın bu teşviklerden yararlanabilmesi için Gıda, Tarım ve Hayvancılık İl Müdürlüğümüzle irtibata geçmesi lazım. Hangi tür tarımsal faaliyetlere ne tür teşvikler var görüşebilirler” dedi.
Genç Çiftçi Projesi Kapsamında başvuru sonucu büyükbaş hayvan dağıtımından faydalanan çiftçiler ise, duyduğu memnuniyeti dile getirerek “Bakanlığımıza, Valiliğimize, İl Müdürlüğümüze teşekkürlerimizi bir borç biliriz. Gerçekten ülkemizde bir açık vardı. İnşallah doğru amaçla, doğru yerde kullanılırsa, üretici arkadaşlara verilirse, faydasının olacağına inanıyoruz. Teşviklerin devamını da bekliyoruz. Biz bundan sonra daha da verimli olmaya çalışacağız” şeklinde konuştu.
Proje kapsamında Ordu ilinde 122 genç çiftçiye her bir işletmeye 6’şar adet olmak üzere toplam 732 büyükbaş hayvan, 47 genç çiftçiye her bir işletmeye 40’ar adet olmak üzere toplam 1880 küçükbaş hayvan, 29 genç çiftçiye her bir işletmeye 40’ar adet olmak üzere toplam 1160 arılı kovan ve ekipmanları ile 7 genç çiftçiye 500’er adet kanatlı hayvan temin edildi. Teslim edilen bu hayvanlar karşılığında toplam 205 genç çiftçiye uyguladıkları hayvancılık projeleri karşılığında 6.150.000 TL’lik hibe uygulandı.
ASAYİŞ
1 gün önceGENEL
9 gün önceEKONOMİ
11 gün önceGENEL
14 gün önceGÜNCEL
15 gün önceGENEL
15 gün önceASAYİŞ
18 gün önce
1
“OKUL KIYAFETLERİNDE AMBLEM KRİZİ: DEV BİR İSTİHDAM KAPISI KAPANMA NOKTASINDA!”
1938 kez okundu
2
ORDU’YA TARİHİN EN BÜYÜK İKRAMİYESİ ÇIKTI..
822 kez okundu
3
3. YAŞ ÜNİVERSİTE EĞTİMİ MEZUNİYET TÖRENİ..
790 kez okundu
4
OTSO BAŞKANI ADİL LEVENT KARLIBEL’E SORMAYA EVAM EDİYORUZ…
705 kez okundu
5
ZABITADAN KURBAN BAYRAMI ÖNCESİ ET DENETİMİ..
616 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.