Görselin amacını nasıl açıklayacağınızı öğrenin(yeni sekmede açılır).
58 okunma

Göçmenler Vali ve Üniversiteyi ziyaret ettiler..

19 Aralık 2016 19:14
0

BEĞENDİM

Ordu İl Göç İdaresi Müdürü Mustafa Taş ile birlikte Ordu’da yaşayan Iraklı, Suriyeli, Afganistanlı ve Yemenli göçmenleri makamında kabul eden Vali İrfan Balkanlıoğlu, 18 Aralık Göçmenler Günü’nün ülkemizde ve dünya çapında yerinden edilmiş insanların yaşamları ve sorunları konusunda bir farkındalık oluşturmayı hedeflediğini belirterek, ” İnsanlar doğup büyüdükleri, yüzyıllardır yaşadıkları memleketlerini niye terk ederler? Niye her şeylerini bırakıp icabında ceketini bile almadan kaçmak zorunda kalırlar? Bu çok sorgulanması gereken bir konu. Tarih boyunca genelde insanlar bir yere yerleşir, mesken tutar, orayı imar ve ihya ederler. Başka birileri de gelip oraları zapt etmek, ellerinden almak, oralara yerleşmek isterler. Modern dünyamızda artık hukuk normlarının, insan hakları gibi evrensel değerlerin ön planda olduğu günümüz modern dünyasında bile ne yazık ki, bu durum geçerliliğini devam ettiriyor. Eylemler ve söylemler tamamen birbirinde farklı “ diye konuştu.

 

 

 

Vali Balkanlıoğlu, ”Yaşanan mağduriyetler bizleri de çok etkiliyor. Biz elimizdeki ekmeği, evimizi sizlerle paylaştığımız için mutluyuz. Sonuçta dili, dini, ırkı ne olursa olsun biz insanlığa sahip çıkmak zorundayız. Her şeyimizi paylaşmaya hazırız ve paylaşıyoruz da. Sizler buraya geldiniz. Misafirimizsiniz. Göç İdaresi Müdürlüğümüz her türlü sıkıntınızda çözüm bulmaya çalışıyor” şeklinde konuştu ve Göçmenler Günü’nü kutladı.

 

Ziyarette, Irak, Suriye, Afganistan ve Yemen’li göçmen misafirlerle bir süre sohbet eden Vali Balkanlıoğlu, daha sonra İl Göç İdaresi Müdürü Mustafa Taş’tan ilimizde yaşayan göçmenler hakkında bilgi aldı.

 

Ordu genelinde 2 Bin 600’ü Iraklı, 300’ü Suriyeli, 200’ü İran, Afgan ve diğer ülkelerden olmak üzere toplam 3 Bin 100 göçmen bulunuyor. Suriyeli göçmenler Geçici Koruma kapsamında, diğer göçmenler ise Birleşmiş Milletler Koruma kapsamında ilimizde misafir edilmekte.

 

Göçmen heyeti, Valilik ziyaretinin ardından Ordu Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Tarık Yarılgaç ve Altınordu Kaymakam Vekili Fatih Görmüş’e de bir ziyarette bulundu.

 

 

Ordu İl Göç İdaresinden Uluslararası

Göçmenler Gününde Rektör Yarılgaç’a Ziyaret..

 

Ordu valiliğinden sonra Ordu İl Göç İdaresi Müdürü Mustafa Baş ve Ordu’da yaşayan Afganistanlı, Iraklı, Suriyeli ve Yemenli göçmenler Rektör Yarılgaç’ı makamında ziyaret etti.

 

 

18 Aralık “Uluslararası Göçmenler Günü” kapsamında yapılan ziyarette Ordu İl Göç İdaresi Müdürü Mustafa Baş Ordu’da yaşayan Göçmenler hakkında Rektör Prof. Dr. Tarık Yarılgaç’ı bilgilendirdi. Rektör Yarılgaç, kültürlerarası iletişimin önemine vurgu yaparak “Göç nedeniyle meydana gelen mağduriyetleri her toplum lehine çevirebilecek güce sahiptir. Farklı kültürleri ve toplumları tanıyabilmek için içinde bulunduğumuz bu durumu bir fırsata çevirebiliriz. Şu an ülkemizde ve bölgemizde Orta Doğudan yüz binlerce insanı misafir etmekteyiz. Misafir ettiğimiz insanların kültürlerini tanıyıp kendi kültürümüzü de onlara aktararak kültürlerarası diyalog köprüsü kurabiliriz. Bu vesile ile göçmen vatandaşlarımızın Uluslararası Göçmenler Günü’nü kutluyorum. Valiliğimize de bu çalışmalarından dolayı teşekkür ediyorum.” dedi.

    En az 10 karakter gerekli


    HIZLI YORUM YAP

    Ziyaretçiler
    Online: 0
    Bugün: 833
    Toplam: 241944

    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.