Ordu’daki temaslarına ilk olarak Ordu Valiliğini ziyaret ederek başlayan Bakan Akdağ, burada Vali İrfan Balkanlıoğlu, Vali Yardımcıları, Valilik Birim Müdürleri tarafından karşılandı ve ilk olarak Şeref Defteri’ni imzaladı. Ardından Valilik Makamına geçti.
.jpeg)
Ziyaretten dolayı memnuniyetini ifade eden Vali İrfan Balkanlıoğlu, “Sayın Bakanımız ilimize teşrif ederek, Valiliğimizi ziyaret ettiler. Daha öncede ilimizde yaşanan sel felaketinde de gelerek desteklerini esirgememişlerdi” diyerek teşekkürlerini sundu.
.jpeg)
Vali Balkanlıoğlu; “Sağlık Bakanımız, İlimize Her
Türlü Desteği ve Katkıyı Sağlıyor”
“Ordu da uzun süredir konuşulan ve birkaç kez ihaleye çıkılan devlet Hastanesi konumuz var. Entegre hastanesi olarak Sayın Bakanımızın girişimleri ile artık müjde halini aldı” diyen Vali Balkanlıoğlu, “Ordu’da 800 yataklı üçüncü kuşak hastane tarzı türü olacak. Sağlıkta dünya standartları üzerinde bir sağlık sistemi kuruldu. Avrupa’nın birçok ülkesinden insanlar şifa bulmak için Türkiye’yi tercih ediyorlar. Ordu’da uzay üssü gibi hastane yapılacak. Üniversite hem eğitim, hem araştırma işlerini yürütecek hem de Devlet Hastanesinin bütün fonksiyonlarını ifa edecek ve hizmetler bir araya geldiği için birçok açıdan tasarruf sağlanmış olacak” şeklinde konuştu.
Bazı İlçelerde uzman doktor açığı bulunduğunu da dile getiren Vali Balkanlıoğlu, “Aybastı, Gölköy, Mesudiye gibi uzak ilçelerimizde uzman doktor sıkıntısı yaşanıyor. Fatsa ve Ünye Devlet Hastaneleri modern şekilde yapıldı. Kumru ile Gürgentepe hastanelerimiz de yapıldı. Bazı uzak ilçelerde saat 4-5 den sonra doktor bulunmuyor deniliyordu burası da entegre hastaneye dönüştü ve aile hekimleri ile uzman hekimlerde var. 24 saat kesintisiz hizmet gerçekleştiriliyor. Ordu merkezde hastane sorunumuzda çözüldü mü sağlıkta sorun kalmıyor” dedi ve Bakan Akdağ’a sağlık yatırımları ve hizmetleri konusunda Ordu’ya verdiği desek ve katkılardan dolayı teşekkür etti.
.jpeg)
Sağlık Bakanı Akdağ; “Ordu’ya, 800 Yataklı
Şaheser Bir Hastane Yapacağız”
Sağlık Bakanı Prof.Dr.Recep Akdağ ise konuşmasında, “Bütün Türkiye’de özellikle Büyükşehirler başta olmak üzere şehir hastanelerini yapacağız ve hizmete sunacağız. Ordu’da daha önceki planlamada 400 yataklı bir hastane üniversite içinde yine o büyüklükte bir hastane planlanmıştı. Değerlendirdik. Ordu gibi bir büyükşehire layık bir eğitim ve araştırma hastanesi istiyorsanız, buranın güçlü olması lazım. Hem yatak sayısı, hem böyle bir eğitim araştırma hastanesine gelecek hasta sayısı ve çeşitliliği itibariyle güçlü olması lazım ki, orası gerçek bir eğitim araştırma hastanesine dönüşsün. Vatandaşa verilen hizmet açısından güçlü bir hastane bölge hastanesi vasfı oluşturuyor. Oranın hızla yükselmesini, gelişmesini temin ediyor. Tabi biz Ordu’da öteden beri böyle bir hastaneyi hep tasarladık hayal ettik ama hep arsa sorunu vardı. Bu sefer üniversitemizle birlikte iş birliği yapınca üniversite de 75 dönüm bir arsa temin edebildik. Böylece 800 yataklı bir şehir hastanesi yapma imkânımız doğdu. Sağlık Bakanlığının hastaneyi inşa ettiği ve hastane yönetimini yaptığı, hastanenin mali çerçevesini belirlediği, üniversitenin ise eğitim ve araştırma yaptığı bu şekilde Türkiye’de 23 işbirliğimiz var. Yani Sayın Cumhurbaşkanımızın memleketi olan Rize’den Sakarya’ya kadar böyle 23 hastanemiz var, hepsi de başarılı oldu. Ben Ordu’nun bir damadı olarak Ordu’ya en iyisini istiyorum. Mükemmel bir hastane yapacağız. Biz Ordu’ya Allah nasip ederse şaheser bir hastane yapacağız ve böylece üniversitemiz de çok kolay gelişecek. Ordu’ya son jenerasyon bir hastane yapacağız. Projelerini bizzat ben hazırlıyorum ve takip ediyorum” dedi.
.jpeg)
“Ordu’ya Çok Güzel Bir Ağız ve Diş
Sağlığı Merkezi Yapacağız”
Bakan Akdağ, “Bunun yanı sıra çok güzel bir Ağız ve Diş Sağlığı merkezimiz var. Çok güzel bir hastane yapacağız. Yapımı devam eden iki hastane inşaatımız var Aybastı ve Korgan’da bunlar kısa bir zamanda inşallah hizmete girecek. Bunun dışında Akkuş’ta, Ulubey’de, Gölköy’de de devam eden hastane inşaatlarımız var. Bunları da Allah nasip ederse birkaç sene içerisinde bitireceğiz. Bir önemli müjde de yapacağımız bu Ordu Şehir Hastanesinin kamu özel ortaklığı ile yapılma fikri doğdu. Biz bunu Kalkınma Bakanlığı ile görüşüyoruz, Kamu Özel Ortaklığı şunu sağlıyor hem kısa sürede inşaatı bitiriyoruz, hem de çok kaliteli hastaneleri inşa ediyoruz. Valimizin ifade ettiği bu doktor eksiklikleri meselesi doğrudur, bu Türkiye’nin bir gerçeğidir. Hala doktor sayımız istenilen seviyeye ulaşmadı. Bunun için 10 senedir mücadele veriyoruz. Uzman doktorun yetişmesi 10 sene alıyor biraz zamana ihtiyacımız oluyordu. Ama önümüzdeki 3 sene içerisinde doktor sayılarımız ve imkanlarımız daha da artacak. Ama elimizden geldiği kadar doktor sayısını adaletli dağıtmak her şehre dengeli dağıtmak hususunda itina gösteriyorduk. Ordu’da bu eksikliklere kalmasın diye de yine özen göstereceğiz” diye konuştu.
Bir basın mensubunun, ‘Ordu ve Giresun illerinin birlikte kullanabileceği hava ambulans helikopter hizmetinin Ordu-Giresun Havalimanı kullanılmak suretiyle verilebilir mi?’ Şeklindeki sorusuna karşılık açıklamada bulunan Sağlık Bakanı Akdağ, “Aslında Ordu ve Giresun hava ambulansı var. Hava ambulansları bir daireyi içerisine alarak hizmet veriyor. Trabzon’daki hava ambulansı Giresun’u içine alarak hizmet veriyor, Samsun’daki hava ambulansı da Ordu’yu içine alarak hizmet veriyor. Normalde bunların makul bir ücretle hizmet vermesini sağlayabilmesi için günlük uçuş saatleri gerekiyor. Şimdi bu uçuş saatlerini değerlendiririz eğer uçuş saatleri müstakil olarak Ordu ve Giresun’da kaldırabilecek sahipse yapabiliriz aksi takdirde diğer iki ambulansla devam etmek lazım. Bunların bir saatlik uçuşu 4-5 bin Euro’ya mal oluyor. Ve onu uçurmadığınız gün onu ödemek zorundayız. Dolayısıyla milletin parasını kullanıyoruz. Her ambulans kalkıp uçtuğunda Ordulunun Giresunlunun vergilerle toplanmış paralarını kullanıyoruz. Bunu bu yönden değerlendirmemiz gerekiyor” dedi.
EKONOMİ
1 gün önceGENEL
4 gün önceGENEL
5 gün önceASAYİŞ
7 gün önceGENEL
15 gün önceEKONOMİ
17 gün önceGENEL
21 gün önce
1
Belediye Zabıtasının Araçlara ceza kesme yetkisi var mı?
2119 kez okundu
2
FETÖ.’DEN KAÇAN İKİ KARDEŞ , NASIL MARKET ZENGİNİ OLDU?
1504 kez okundu
3
ZAFER PARTİSİ İL BAŞKANI YENER TURAN OLDU..
1463 kez okundu
4
MAHKEME HABERİMİZE HAKARET YOK DİYEREK BERAAT VERDİ..
1217 kez okundu
5
Uzm. Dr. EMRAH ÇELENK, SAĞLIK MÜDÜRÜ OLDU..
1113 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.