Görselin amacını nasıl açıklayacağınızı öğrenin(yeni sekmede açılır).
86 okunma

Şartlara uygun olmayan yere taksi durağı açılıyor..

27 Ekim 2015 17:38
0

BEĞENDİM

Şirintepe Taksi durağının hikayesi oldukça uzun. Yıllardır Zafer Caddesi üzerinde kaçak ve ruhsatsız olarak çalışan taksi durağı, caddeyi işgal etmesi ve yerin uygun olmaması nedeniyle Mahalle halkı ve esnafın şikayetleri üzerine kaldırılmıştı.  Resmiyeti olmadığı halde durağın ve taksilerin dışına “ŞİRİNTEPE” taksi damgası vurularak yıllarca korsan çalışmalarını sürdürdüler.

 

 

GEÇİCİ OLARAK TAŞINMIŞTI..

 

Şikayetlerin artması üzerine Zafer Caddesi üzerinde bulunan durak kapatıldı ve  taksi kulübesi yaklaşık 2 yıl önce şimdiki açılmak istenen yere getirilerek battal bir vaziyette bırakıldı. Burası ortalama 12 M2 kadar kamuya ait bir kaldırım ve sapa bir yol kenarı..   Mahalle halkının ihtiyacını karşılamak için güzel bir kapalı çöp konteynırı koyularak mahalle sakinleri çöplerini buraya atıyorlardı. Taksi durağına tepki gösteren Mahalle halkı durağın açılmasına bu zamana kadar rıza göstermediler. Ama ruhsat işleri gizlice yütülüyordu.

 

ÇÖP KONTEYNIRI KALDIRILDI.. HALK VE ESNAF TEPKİLİ..

 

Şu anda ise 2 günden bu yana burada bulunan çöp konteynırı kaldırılarak çalışmalara başlandı. Yakın zamanda ŞİRİNTEPE taksi durağının burada hizmete gireceği söyleniyor. Mahalle halkı 7/24 çöplerini buraya atabiliyordu. Bundan böyle çöpler akşam saat 21.oo’den sonra yol kenarına çıkarılacak. Mahalle halkı buraya durak açılmasına tepki gösterirken, çöp konteynırı çevresinde bulunan esnaflar da çöp kokusundan rahatsız oldukları için durak  açılmasını istiyorlar. Çöp konteynırı kalksın, pis kokular gitsin de ne olursa olsun diyorlar.

 

 

BİRİLERİNE PEŞKEŞ Mİ ÇEKİLİYOR?

 

Uzun zamandan bu yana buraya durak açılması için araya girenleri, ruhsat peşinde koşanları biliyoruz.  Yasa gereği buraya durak açılması  uygun bulunmuyor. Yasalarda istenen ve aranan vasıflara ve mevzuatlara asla uygun değildir. Buraya ne Belediyenin, ne de UKM’nin  durak ruhsatı vermesi tamamen yasalara aykırı bir karar olacaktır.

 

Biz şimdilik buraya ruhsat alabilmek için aralarda dolaşanları, kimlerin aracılık yaptığını biliyoruz. Ruhsat verecek olan  ne oda başkanları, ne de Belediye yetkililerini suçlamıyoruz.  Taksi durak ruhsatları vermek için aranan şartları da biliyoruz. Şayet söz konusu yere Taksi durağı ruhsatı verilirse, resmen açılarak hizmete girerse o isimleri kamu oyuna deşifre ederek paylaşacağız.

 

TAKSİ DURAĞINA İHTİYAÇ VARMI?

 

Şirintepe Mahallesinde gerçek olarak taksi durağına ihtiyaç yoktur. Çünkü, cadde üzerinden her an taksiler geçmekte ve zaten istendiği zaman telefonla en yakın yer olan Sanayi Taksiden çağrı yapılabiliyor. Buraya taksi durağının açılması, cadde ve sokak girişlerini kapatacak, büyük bir trafik sıkışıklığı yaşanacaktır. Mahalle sakinleri de rahatsız olacaktır. Çevre esnafları bu sıkışıklıktan zaten rahatsız ve İETT otobüsleri de aynı sokak girişinden dönmeleri izdihamı daha da çok artıracak ve bölgede  büyük trafik sorunları yaşanacak.

 

MAHALLEDE EN UYGUN YER NERESİDİR?

 

Bazı  kişiler, Şirintepe Mahallesine taksi durağı açılması için gerçek uygun yer olmadığını ve şayet taksi durağı açılacaksa, Mahalle Muhtarlığı önünde bulunan  sokak girişinin uygun  ve daha merkezi olduğunu, veya Mevlana Camii önü müsait olduğunu, ancak caminin altı depo olarak kiraya verildiği için büyük araçlar tarafından işgal edildiğini ifade ederek, Taksi durağı açılacaksa  buralara açılması gerektiğini ifade ediyorlar.

 

Bizden şimdilik uyarmak ve yetkilileri yasalara davet ederek, Mahalle halkının onayını alarak yapılması daha uygun olacağı düşüncesineyiz.  Ama şu da bilinmelidir ki, bu konuda hiçbir şey gizli kalmayacak. 

    En az 10 karakter gerekli


    HIZLI YORUM YAP

    Ziyaretçiler
    Online: 1
    Bugün: 827
    Toplam: 241938

    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.